Christine Widya Putri Silitonga, NPM 1905100029 (2023) PENGGUNAAN APLIKASI WHATSAPP AUTO RESPON SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN MATEMATIKA. Tugas_ Akhir (Artikel) : Jurnal Basicedu, 7 (1). pp. 490-498. ISSN 2580-3735 (Media Cetak) / 2580-1147 (Media Online)
Text
Cover artikel CHRISTINE.pdf Download (2MB) |
|
Text
Surat Pernyataan CHRISTINE.pdf Download (159kB) |
|
Text
Artikel CHRISTINE WIDYA PUTRI SILITONGA.pdf Download (272kB) |
Abstract
The study aims to determine the understanding of students and teachers in using the Whatsapp Auto Response Application for class VIII-1 SMP Negeri 3 Rantau Utara in Mathematics Learning. Student learning outcomes are also negatively affected by the low utilization of WhatsApp Auto Response in mathematics learning. . This research is a descriptive research method using a qualitative approach using instruments in the form of questionnaires and interviews as measuring tools to determine students' and teachers' understanding of the use of the Whatsapp Auto Response Application for class VIII-1 SMP Negeri 3 Rantau Utara. The research instrument is based on field observations. In the study, the highest results were obtained. Student learning outcomes were influenced by several factors, both internal (arising from within the student) and external (arising from the environment) (external factors). After the teaching program is completed, teachers will use students' test scores to evaluate their teaching methods. If student learning outcomes are far from expectations, the teacher has a responsibility to engage in deeper socialization with these students using WhatsApp Auto Response.=======================Penelitian bertujuan untuk mengetahui Pemahaman siswa dan guru dalam penggunaan Aplikasi Whatsapp Auto Respon kelas VIII-1 SMP Negeri 3 Rantau Utara dalam Pembelajaran Matematika. Hasil belajar siswa juga dipengaruhi secara negatif oleh rendahnya pemanfaatan WhatsApp Auto Respons dalam pembelajaran matematika. . Penelitian ini adalah penelitian kualitatif yang menggunakan instrumen berupa observasi dan wawancara sebagai alat ukur untuk mengetahui Pemahaman siswa dan guru dalam penggunaan Aplikasi Whatsapp Auto Respon kelas VIII-1 SMP Negeri 3 Rantau Utara.Instrumen penelitian berdasarkan observasi dilapangan.. Setelah program pengajaran selesai, guru akan menggunakan nilai ujian siswa untuk mengevaluasi metode pengajaran mereka. Jika hasil belajar siswa jauh dari harapan, guru memiliki tanggung jawab untuk terlibat dalam sosialisasi yang lebih dalam dengan siswa tersebut menggunakan Auto Respon WhatsApp.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | WhatsApp Application, Educational Media, Online Learning. ==========================Aplikasi WhatsApp, Media Edukasi, Pembelajaran. |
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA75 Electronic computers. Computer science |
Divisions: | Fakultas keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Matematika |
Depositing User: | Unnamed user with email repository@ulb.ac.id |
Date Deposited: | 05 May 2023 09:51 |
Last Modified: | 06 May 2023 09:07 |
URI: | http://repository.ulb.ac.id/id/eprint/135 |
Actions (login required)
View Item |