KREATIVITAS GURU MATEMATIKA DALAM MENGGUNAKAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS WORDWALL DI SMP SWASTA IMELDA

Desi Yanti Munthe, NPM 1905100027 (2023) KREATIVITAS GURU MATEMATIKA DALAM MENGGUNAKAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS WORDWALL DI SMP SWASTA IMELDA. Tugas_ Akhir (Artikel) Histogram : Jurnal Pendidikan Matematika, 7 (1). pp. 714-724. ISSN 2549-6700 (print) / 2549-6719 (online)

[img] Text
COVER, LEMBAR PENGESAHAN DAN LAMPIRAN LAINNYA.pdf

Download (4MB)
[img] Text
Surat Pernyataan.pdf

Download (231kB)
[img] Text
Artikel Desi Yanti Munthe.pdf

Download (442kB)

Abstract

This study aims to explore the creativity of teachers in using Wordwall as a digital learning platform for teaching mathematics in Imelda Private Middle School. The research method used a qualitative case study approach, collecting data through observation, interviews, and documentation. The data were analyzed using data reduction, data presentation, and drawing conclusions. The results showed was that teachers at Imelda Private Middle School demonstrated creativity in using Wordwall as a medium for teaching mathematics, creating various interactive games and exercises to improve students' skills and understanding of mathematical concepts. Additionally, teachers also used Wordwall to create quizzes, puzzles, and other activities that increased student motivation. The study contributes to the development of innovative and creative mathematics teaching media, provides inspiration for other teachers, and can be used as a reference for schools and governments in developing policies and strategies for using technology in mathematics education.. Keywords: Wordwall, Learning Media, Mathematics, Teacher Creativity============================== Penelitian ini bertujuan untuk mengeksplorasi kreativitas guru matematika dalam menggunakan Wordwall sebagai platform pembelajaran digital untuk pembelajaran matematika di SMP Swasta Imelda. Metode penelitian yang digunakan adalah kualitatif dengan pendekatan studi kasus, pengumpulan data melalui observasi, wawancara, dan dokumentasi. Data dianalisis dengan menggunakan reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa guru SMP Swasta Imelda menunjukkan kreativitas dalam menggunakan Wordwall sebagai media pembelajaran matematika, membuat berbagai permainan dan latihan interaktif untuk meningkatkan kemampuan dan pemahaman konsep matematika siswa. Selain itu, guru juga menggunakan Wordwall untuk membuat kuis, teka-teki, dan aktivitas lain yang meningkatkan motivasi siswa. Kajian ini berkontribusi dalam pengembangan media pembelajaran matematika yang inovatif dan kreatif, memberikan inspirasi bagi guru lain, serta dapat dijadikan acuan bagi sekolah dan pemerintah dalam menyusun kebijakan dan strategi pemanfaatan teknologi dalam pendidikan matematika. Kata Kunci: Wordwall, Media Pembelajaran, Matematika, Kreativitas Guru

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Wordwall, Learning Media, Mathematics, Teacher Creativity================================ Wordwall, Media Pembelajaran, Matematika, Kreativitas Guru
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA75 Electronic computers. Computer science
Divisions: Fakultas keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Matematika
Depositing User: Unnamed user with email repository@ulb.ac.id
Date Deposited: 06 May 2023 09:01
Last Modified: 06 May 2023 09:01
URI: http://repository.ulb.ac.id/id/eprint/137

Actions (login required)

View Item View Item