Sinta Kurnia, NPM 1901200190 (2023) ANALISIS PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL SEBAGAI ALAT PROMOSI DITINJAU DARI INSTAGRAM, FACEBOOK, TIKTOK DAN WHATSAPP. Tugas_ Akhir (Artikel) Ekonomis : Journal of Economics and Business, 8 (1). pp. 1-10. ISSN ISSN 2597-8829 (Online)
Text
COVER LEMBAR PENGESAHAN.pdf Download (350kB) |
|
Text
LOA 1319-1.pdf Download (595kB) |
|
Text
ARTIKEL.pdf Download (455kB) |
Abstract
The existence of social media today as a whole the way consumers shop has changed,they buy products online, from ordering to paying online. One way of electronic marketing and promotion is displaying an advertisement on social media. The type of research used in this research is quantitative research. The sample to be taken is the maximum, so to get the number of samples, all variable indicators are multiplied by the number 10, so the indicator is 11 multiplied by 10, which is 110, so the respondents taken in this study are 110 respondents. The data analysis method used in this research is component or variance based structural equation modeling where the data processing uses Partial Least Square (Smart-PLS) version 3.0. The results of the study stated that the social media variable obtained a T-statistic value of 2.214> 1.96 with a P-value of 0.000. This means that social media has a significant effect on purchasing decisions, or H1 is accepted. The promotion variable obtained a T-statistic value of 2.321 <1.96 with a P-value of 0.000. This means that promotion has a significant effect on purchasing decisions, or H2 is accepted. Kata kunci : social media; promotions; purchasing decisions. ==================================================================================================== Adanya media sosial sekarang ini secara keseluruhan cara belanja konsumen berubah, mereka melakukan pembelian produk secara online mulai dari pemesanan hingga pembayaran dilakukan secara online. Salah satu cara pemasaran dan promosi elektronik adalah menampilkan sebuah iklan di media sosial. Jenis penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian kuantitatif. Sample yang akan diambli adalah maksimal maka untuk mendapatkan jumlah samplenya seluruh indikator variabel dikalikan dengan angka 10, jadi indikator 11 dikali 10 yaitu 110 maka responden yang diambil dalam penenlitian ini adalah 110 responden. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah component atau variance based structural equation modeling dimana dalam pengolahan datanya menggunakan program Partial Least Square (Smart-PLS) versi 3.0. Hasil penelitian menyebutkan bahwa Variabel media sosial memperoleh nilai T-statistic sebesar 2,214> 1,96 dengan nilai P-value sebesar 0,000. Artinya media sosial berpengaruh signifikan terhadap keputusan pebelian, atau H₁ diterima. Variabel promosi memperoleh nilai T-statistic sebesar 2,321 < 1,96 dengan nilai P-value sebesar 0,000. Artinya promosi berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian, atau H₂ diterima. Keywords : media sosial; promosi; keputusan pembelian.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Social Media; Promotions; Purchasing Decisions.==================================== Media Sosial; Promosi; Keputusan Pembelian. |
Subjects: | H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management H Social Sciences > HF Commerce |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | Unnamed user with email repository@ulb.ac.id |
Date Deposited: | 21 Nov 2023 02:28 |
Last Modified: | 21 Nov 2023 02:28 |
URI: | http://repository.ulb.ac.id/id/eprint/519 |
Actions (login required)
View Item |